قسمتی از اسلایدها در اين كارگاه چه گفته خواهد شد؟ بررسی عوامل داخلی فرایند بررسی عوامل داخلی تحليل عوامل داخلی(IFE) (Internal Factor Evaluation) روش SWOT ماتريس رشد و سهم بازار (ماتريس (BCG ماتريس ارزيابی موقعيت و اقدام استراتژيک space ماتریس برنامه ریزی استراتژیک کمی( QSPM) quantitative strategic planning matrix الگوی جامع مدیریت استراتژیک بررسی عوامل داخلی •هر سازمان در قلمرو واحدهای وظیفه ای خود دارای نقاط قوت و ضعف است. مثلا یک شرکت از نظر طرح محصول و تولید عالی است، شرکت دیگر از نظر بازاریابی شهرت دارد. •استراتژیست ها هنگام تعیین هدفهای بلند مدت و استراتژی های سازمان می کوشند از نقاط قوت داخلی سود جویند( و آنها را تقویت کنند) و نقاط ضعف را از بین ببرند. نیروهای اصلی داخلی در سازمانهای تجاری: بازاریابی، امور مالی، حسابداری، مدیریت، سیستم اطلاعات رایانه، و تولید( عملیات). در سازمانهای دیگر متفاوت است. در بیمارستان: واحدقلب،خون شناسی، پرستاری، نگهداری، .... در دانشگاه: آموزش، دانشجویی، امورخوابگاه، پژوهش، مشا ...